Sunday, December 23, 2012

Masa Semakin Hampir Buat Islam!



'PEMBEBASAN' DAMSYIK OLEH CUCU CICIT KHALID IBNIL WALID R.A


ringkasan TERKINI: 23/12/12

فضيحة حزب الله . اذا سقط الاسد لن يبقى لنا الا اسرائيل

" JIKA ASSAD TUMBANG KAMI TIADA PILIHAN SELAIN BERSAMA ISRAEL! "


Gemparr!!

Dalam satu wawancara di stesen TV al- Manar bersama Shubhi At -Thufaili - ulama / pengasas gerakan Hizbola di Lubnan...beliau dengan berani dan berterus terang telah menyatakan bahawa jika rejim Basyar Assad tumbang di Syria..Hizbola hanya punya 2 pilihan...sama ada akan berdamai dgn kerajaan 'baru' Syria nanti....ataupun bersama dgn Israel dlm menghadapi kerajaan baru 'pejuang' tersebut....!!

Pengacara: Apa yang akan dilakukan oleh Hizbola dan kaum Syiah jika rejim Basyar Assad ini tumbang?

Thufaili: skrg ini kami kaum Syiah baik di Syria, Lubnan mendapat persenjataan dan bantuan dari luar (Iran dsb), tapi besok keadaan ini akan berubah sebaliknya, ketika itu kami pula yang akan diserang... maka ketika itu kami mempunyai 2 pilihan, sama ada berdamai dengan kaum Sunni (Syria) atau kami akan bersekutu dengan Israel...."

(lihat minit - 0:43 -1:05)



akhirnya bau busuk kaum pelaknat semakin terdedah...maka tak hairanlah mengapa syekh Yusof al-Qardawi dll ulama arab muttakhir ini tanpa teragak2 menggelar gerakan syiah Hizbola sebagai HIZBUSSYAITAN....atas apa yg telah dan sedang mereka lakukan di Syria sejak hampir 2 tahun hingga skrg..

Jika pada 1985 dahulu mereka jugalah yg telah membunuh ribuan pelarian Sunni Palestin yg berada di khemah2 Palestin di bumi Lubnan..yg telah dilindungi dan ditutup rapat oleh rejim Israel! maka tidak hairanlah apa yg sedang dilakukan Hizbola terhadap masyarakat islam di Syria skrg dan di masa2 akan datang..!



TERKINI: 22-12-12

Komander Udara Israel SAHKAN Israel tidak bermusuh dgn rejim Nusairi !





Komander Tentera Udara iSRAEL , Emir Ashel menyatakan bahawa rejim Israel kini telah bersedia utk masuk campur di Syria jika terbukti kejatuhan Basyar kelak.

Ketika berucap di Base Tel Naval Nof, Emir menyatakan punca kebimbangan rejim Zionis saat ini slps kejatuhan Basyar nanti ialah naiknya golongan Islam d Syria... yg akan memberikan ancaman besar kpd rejim Israel...

Menurutnya rejim Zionis itu telah bersedia dengan segala persiapan yang secukupnya termasuk persenjataaan canggih dan sebagainya....kenyataan beliau ini adalah ulangan bagi apa yg telah disebut oleh perdana menteri Israel Netinyahu dua bulan lalu...

(dgn kenyataan ini terbukti lah KEPALSUAN apa yg didakwa oleh media pro syiah bahwa pihak Amerika/ barat lah yg mahu menjatuhkan rejim Syria konon kerana ia mengancam kepentingan Israel..sedang apa yg berlaku adalah sebaliknya!!

hakikatnya rakyat Syria yg telah sedar akan pembohongan rejim selama inilah yg mahu menjatuhkan rejim zalim tersebut... dan kini setelah lebih 40 tahun barulah mereka tahu bahwa rejim Assad ini tidak pernah bermusuh dgn Israel ...malah sebaliknya pula dlm diam2 menjadi 'PELINDUNG border' bagi rejim zionis tersebut.. inilah apa yg dinyatakan oleh pemimpin2 FSA sblm ini !
)




LAGI 200 TENTERA REJIM PALING TADAH, PEJUANG SERANG PENGAWAL ISTANA PRESIDEN


DAMSYIK: Satu tamparan hebat kpd tentera rejim Nusairi bilamana lebih 200 askar rejim yg mengawal di sekitar airport antarabangsa Damsyik telah isytihar sertai FSA setelah mereka diberi jaminan tidak diapa2kan oleh pejuang..manakala pejuang terus memujuk dan menawarkan kpd saki baki tentera rejim yg mengawal airport supaya segera sertai revolusi atau berhadapan kemungkinan mati dlm serbuan besar2an yg akan dilakukan FSA sedikit masa lagi..

saksikan betapa semangatnya bekas tentera rejim ini utk berjuang bersama FSA dlm menjatuhkan rejim yg selama ini telah menipu dan mengugut mereka dgn berbagai cara..:




~ Satu pertempuran sengit telah tercetus sejak malam tadi di sekitar bukit Qasiyyoun yg berada tidak berapa jauh dari Istana Presiden..di mana pejuang telah bertindak menyerang pos pengawal 105' yg terdapat di situ dan pertempuran dilaporkan masih terjadi hingga saat ini..Tentera rejim yg terkejut dan panik dgn serangan tersebut telah bertindak melepaskan ratusan tembakan mortar/ roket ke arah pejuang..





~ Dalam perkembangan lain pula al-Balad News melaporkan kini presiden Syria Basyar Assad dan pegawai2 serta kaum kerabatnya yg terdekat sudah dlm persiapan terakhir utk pergi ke Lattakia bandar pesisiran laut Meditranian yg akan menjadi kubu terakhirnya.

Namun tidak dapat dipastikan apakah Basyar kini masih di istananya di Damsyik atau sudah pun ke Lattakia...sumber tersebut juga menyatakan Basyar dipercayai akan membawa bersamanya senjata2 pemusnah dan kimia sebagai senjata terakhirnya dlm menyelamatkan diri dan pengikutnya dari kemaraan FSA sepertimana yg pernah dilaporkan sblm ini..

~ Dar'aa / Busro: pertempuran hebat terus berlaku di pekan bersejarah ini antara pejuang dan tentera rejim/ sekutunya..manakala askar rejim telah memecahkan rumah2 penduduk utk memburu pejuang sementara pembunuhan rambang dilaporkan berlaku di beberapa tempat..pertempuran juga dilaporkan masih berlaku di serata pekan dan bandar2 di seluruh Syria hingga saat ini..

~ Sementara itu angka korban dan kecederaan terus meningkat di seluruh Syria akibat serangan barbarian dan tindakan kejam tentera rejim ..keadaan makin parah apabila tentera kini tidak lagi mahu menahan mana2 org/ tahanan malah sebaliknya terus membunuh mereka demi memudahkan kerja mereka..antara korban2 baru kekejaman rejim;













DAMSYIK: Ribuan warga kem2 Yarmouk dan Tadhamoun kini sudah mula keluar meninggalkan kediaman mereka menuju ke serata tempat di sekitar bandaraya Damsyik setelah keadaan semakin kritikal bilamana pertempuran antara tentera rejim dan pejuang semakin sengit dan merebak hingga ke kem Tadhamoun yg berada bersebelahan..

Malah ribuan warga kem yg terdiri dari org2 asal Palestin telah memenuhi sempadan border Lubnan utk masuk negara berkenaan setelah tidak punya tempat tinggal di Damsyik..Suasana begitu pilu bila mereka yg telah lama menjadi 'warga' Syria kini terpaksa keluar meninggalkan rumah kediaman mereka di tengah2 musim sejuk spt skrg..




Sementara itu hampir di seluruh kota2 lain termasuk Dar'aa, Hama, Aleppo, Homes, Idlib, Dair Zour....hinggalah ke pinggir Damsyik masih menyaksikan serangan dan pengeboman oleh saki baki tentera rejim terhadap warga kota dan pejuang...


Ratusan tembakan meriam, roket termasuk serangan oleh jet2 MiG rejim masih berlaku terhadap wililayah kaum sunni Lattakia, Zabdaani, Joubar, Daariya..al-Qadam DLL...manakala angka2 korban baru terus bertambah..sementara jumlah yg cedera pula lebih ramai..





ALEPPO: 3 Letupan bom yg begitu kuat telah menggegarkan kota Aleppo kira2 2 jam lalu..manakala beberapa pertempuran dilaporkan masih berlaku di beberapa pekan kecil pinggir bandar kedua terbesar ini..

HAMA: Pejuang semakin menghampiri matlamat utk menawan sepenuhnya bandar ini slps lebih 5 hari mereka menyerbu post2 rejim yg terdapat di sekitar pinggir bandar ini hingga ke ptg semalam yg menyaksikan satu pertempuran paling sengit antara pejuang dan askar rejim/ sekutunya di sekitar pinggir kota ini..

Beberapa post kawalan tentera rejim di pinggir Hama termasuk Hamamiyyat, kafar Zeeta, Halfaya kini sudah ditawan oleh Pejuang... !! Arahan oleh komander FSA kpd semua saf pejuang beberapa hari lepas agar bersedia utk menggempur dan menawan kota Hama dan mematuhi semua arahan yg diberikan..





Mayat syuhada' yg tak berubah/ rosak dan berbau harum!

Kubur 2 org syuhada' ini terpaksa digali semula atas sbb2 tertentu....setelah digali didapati mayat mereka sedikit pun tidak berubah (rosak)..walau sudah berbulan2 ditanam..malah darahnya masih menitis seolah2 mereka baru shj terbunuh...

bukan setakat itu.. semua yg hadhir mencium bau KASTURI yg begitu harum....

(kelebihan2 spt ini sudah lama disebut dalam hadith Nabi saw....kejadian spt ini juga banyak berlaku di Gazza, Afghanistan dll..)